Momentálne mám za sebou už 2. týždeň tréningu, avšak čas
napísať tento príspevok som si našla až teraz. Našej skupine boli pridelené
poobedné hodiny v našej leteckej škole, a tak som sa každý deň vracala domov až
neskoro večer. Potom ešte úlohy, učenie a šup do postele, dopriať si aspoň
minimálny odpočinok. Takto to pokračovalo až dodnes.
Náš tréning trvá dokopy 7 týždňov, ktoré sú rozdelené do 5
úsekov. Najdlhší a azda najdôležitejší je SEP (Safety and Emergency Procedures)
tréning. Po ňom nasledujú GMT (General Medical Treatment) tréning, Image and
Uniform, Security a nakoniec Service tréning. Každý úsek končí záverečnou
skúškou, avšak SEP (keďže je najobsiahleší) má až 3 plus niekoľko čiastkových
skúšok. Ja už mám za sebou skúšku zo Všeobecnej bezpečnosti a dnes som taktiež
úspešne zvádla test z Airbusu A380 (to je to obrovské dvojposchodové lietadlo).
Koncom týždňa ma ešte čaká jedna skúška, tentokrát z amerického Boeingu 777.
Mnohí z vás sa isto pýtate, čo môže byť na práci letušky tak
náročné, keď potrebujú tak intenzívny tréning? Nuž poviem vám, v skutku to
nieje len o peknom úsmeve a o "chicken or beef". Čo sme sa za tieto
prvé dva týždňe SEP tréningu učili je len malý zlomok toho, čo všetko musí
letuška ovládať. Naši tréneri od nás vyžadujú presnú (leteckú) terminológiu, čo
sa týka bezpečnostných pomôcok a častí lietadla, a taktiež presnú znalosť
bezpečnostných procedúr od slova do slova. Hneď prvý deň nás učili reagovať na
rôzne typy turbulencií, poklesy tlaku v kabíne, neskôr sme si vyskúšali uhasiť skutočný
oheň, zachraňovali sme "bábätká" zo zadymeného lietadla a podobne.
Toto všetko prebieha v simulátoroch lietadiel, ktoré vám nasimulujú azda všetko
okrem pristávania, takže sa skutočne cítite ako keby ste boli tam hore. Dokonca
budeme mať koncom tohto týždňa simulované núdzové pristávanie na vode, pričom
voda v bazéne je tak studená ako tá v Atlantickom oceáne, takže ma čaká
poriadne mrazivý kúpeľ.
Zatiaľ je tréning (najmä časovo) dosť náročný, ale to on asi
musí byť, aby sme boli perfektne pripravení na všetky možné situácie, ktoré
môžu nastať v nadmorskej výške 40 000 stôp.
Dúfam, že po prečítaní týchto pár
viet zvážite svoj názor na letušky a nebudete vidieť len "trolley
dollies", ale skôr osoby, ktoré vám vo vzduchu môžu zachrániť život.
Vaša letuška
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára