nedeľa 14. júla 2013

Prvé týždne tréningu


Momentálne mám za sebou už 2. týždeň tréningu, avšak čas napísať tento príspevok som si našla až teraz. Našej skupine boli pridelené poobedné hodiny v našej leteckej škole, a tak som sa každý deň vracala domov až neskoro večer. Potom ešte úlohy, učenie a šup do postele, dopriať si aspoň minimálny odpočinok. Takto to pokračovalo až dodnes.
Náš tréning trvá dokopy 7 týždňov, ktoré sú rozdelené do 5 úsekov. Najdlhší a azda najdôležitejší je SEP (Safety and Emergency Procedures) tréning. Po ňom nasledujú GMT (General Medical Treatment) tréning, Image and Uniform, Security a nakoniec Service tréning. Každý úsek končí záverečnou skúškou, avšak SEP (keďže je najobsiahleší) má až 3 plus niekoľko čiastkových skúšok. Ja už mám za sebou skúšku zo Všeobecnej bezpečnosti a dnes som taktiež úspešne zvádla test z Airbusu A380 (to je to obrovské dvojposchodové lietadlo). Koncom týždňa ma ešte čaká jedna skúška, tentokrát z amerického Boeingu 777.
Mnohí z vás sa isto pýtate, čo môže byť na práci letušky tak náročné, keď potrebujú tak intenzívny tréning? Nuž poviem vám, v skutku to nieje len o peknom úsmeve a o "chicken or beef". Čo sme sa za tieto prvé dva týždňe SEP tréningu učili je len malý zlomok toho, čo všetko musí letuška ovládať. Naši tréneri od nás vyžadujú presnú (leteckú) terminológiu, čo sa týka bezpečnostných pomôcok a častí lietadla, a taktiež presnú znalosť bezpečnostných procedúr od slova do slova. Hneď prvý deň nás učili reagovať na rôzne typy turbulencií, poklesy tlaku v kabíne, neskôr sme si vyskúšali uhasiť skutočný oheň, zachraňovali sme "bábätká" zo zadymeného lietadla a podobne. Toto všetko prebieha v simulátoroch lietadiel, ktoré vám nasimulujú azda všetko okrem pristávania, takže sa skutočne cítite ako keby ste boli tam hore. Dokonca budeme mať koncom tohto týždňa simulované núdzové pristávanie na vode, pričom voda v bazéne je tak studená ako tá v Atlantickom oceáne, takže ma čaká poriadne mrazivý kúpeľ.
Zatiaľ je tréning (najmä časovo) dosť náročný, ale to on asi musí byť, aby sme boli perfektne pripravení na všetky možné situácie, ktoré môžu nastať v nadmorskej výške 40 000 stôp. 
Dúfam, že po prečítaní týchto pár viet zvážite svoj názor na letušky a nebudete vidieť len "trolley dollies", ale skôr osoby, ktoré vám vo vzduchu môžu zachrániť život.

Vaša letuška

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára